GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO

PEDAGOG SZKOLNY - dr Sławomira Ruchała

 

Wychowanie to nieustannie toczony dialog nauczyciela z uczniem
prowadzący ku horyzontowi dobra, prawdy i piękna.
                                                                                       J.Tischner

  • DROGI UCZNIU,  JEŚLI:
    - czujesz, że  jesteś samotny i nikt Cię nie rozumie
    - masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać
    - masz problemy rodzinne
    - jesteś w trudnej sytuacji materialnej
    - jesteś dyslektykiem
    - nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem, kolegami
    - chciałbyś pomóc innym i nie wiesz, w jaki sposób to zrobić
    - masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić
    - chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.

to zgłoś się do pedagoga – postaram się wysłuchać i pomóc Ci znaleźć rozwiązanie!

 

  • DROGI RODZICU, JEŚLI:
    - niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka
    - chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach
    - masz pytania dotyczące wyników w nauce i  funkcjonowania Twojego dziecka w szkole
    - potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania
    - masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić
    - szukasz pomocy

 to zapraszam na konsultacje pedagogiczne. Służę swoją wiedzą i doświadczeniem.

 

WTOREK:

  • 9:30 – 11:15
  • 14:15 – 15:00

ŚRODA:

  • 10:30 – 11:15
  • 12:10 – 14:10

PIATEK:

  • 14:10 - 15:10

 

ZADANIA PEDAGOGA SZKOLNEGO:

Podstawa prawna: Obowiązującym uregulowaniem prawnym dotyczącym udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest rozporządzenie MEN w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach z 9 sierpnia 2017 roku.

Do zadań pedagoga w szkole należy:

  • prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
  • diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
  • udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
  • podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
  • minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
  • inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
  • pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
  • wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
    • rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
    • udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 

KALENDARZ WYDARZEŃ
CYTAT DNIA
"Nie takie ważne, żeby człowiek dużo wiedział, ale żeby dobrze wiedział, nie żeby umiał na pamięć, a żeby rozumiał, nie żeby go wszystko troszkę obchodziło, a żeby go coś naprawdę zajmowało"
Janusz Korczak

Kontakt

Katolickie Liceum Ogólnokształcące
im. Św. Melchiora Grodzieckiego

Plac Dominikański 2
43-400 Cieszyn
Zdjęcie Szkoły