PEDAGOG SZKOLNY - mgr Izabela Mrowczyk
Wychowanie to nieustannie toczony dialog nauczyciela z uczniem
prowadzący ku horyzontowi dobra, prawdy i piękna.
J.Tischner
- DROGI UCZNIU, JEŚLI:
- czujesz, że jesteś samotny i nikt Cię nie rozumie
- masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać
- masz problemy rodzinne
- jesteś w trudnej sytuacji materialnej
- jesteś dyslektykiem
- nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem, kolegami
- chciałbyś pomóc innym i nie wiesz, w jaki sposób to zrobić
- masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić
- chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.
to zgłoś się do pedagoga – postaram się wysłuchać i pomóc Ci znaleźć rozwiązanie!
- DROGI RODZICU, JEŚLI:
- niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka
- chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach
- masz pytania dotyczące wyników w nauce i funkcjonowania Twojego dziecka w szkole
- potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania
- masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić
- szukasz pomocy
to zapraszam na konsultacje pedagogiczne. Służę swoją wiedzą i doświadczeniem.
Godziny pracy PEDAGOGA (KLO)
Poniedziałek 09.30 – 11.30
Godziny pracy PEDAGOGA (KSP)
Czwartek 09.30 – 10.30
ZADANIA PEDAGOGA SZKOLNEGO:
Podstawa prawna: Obowiązującym uregulowaniem prawnym dotyczącym udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest rozporządzenie MEN w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach z 9 sierpnia 2017 roku.
Do zadań pedagoga w szkole należy:
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
- udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
- inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
- wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
- rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
- udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.